Prisgaranti på kontaktlinser

fredag 6. mai 2011

Dårlig syn og bilkjøring


Jeg har selv -4 i syn og bruker linser hele tiden.

-4 er sånn at hvis jeg hadde tegnet en B på foten min med en tush (så stor at den er på hele foten lissom) ville jeg ikke sett den om jeg stod oppreist.

Jeg husker når jeg hadde -1,75 (faktisk akuratt det jeg hadde når jeg var hos øyelegen første gang lol) da jeg var 10-11 år. Da merket jeg det fordi jeg ikke klarte å lese hva som stod på trafikkskilt før de var veldig nærme. Jeg ante ikke at noe var galt, men faren min skjønte det med en gang.

-1,75 er IKKE TRYGT å kjøre bil med... Du kan kanksje tro at du "ser alt", men du gjør ikke det.
Du setter bare deg selv og andre i fare.

Og hvis du krasjer eller skader noe(n) mens du kjører uten briller/linser, kan forsikringsselskapet nekte utbetaling. Noe som kan gjøre deg gjeldsslave resten av ditt liv.

Og ja, politiet sjekker om du har linser på deg om du blir stoppet for promillekontroll. Derfor de alltid snur på førerkortet for å se om du har en sykdom eller noe som kan forklare hvorfor du kjører litt rart.
Men de gidder ikke sjekke det om det er fartsoverskridelse eller rødt lys etc. De sjekket det når jeg ble stoppet i promillekontroll, men ikke når jeg kjørte om natten og de bare stoppet meg for jeg så litt "mistenksom" ut på vei hjem fra jobb på en onsdag kl 03:00.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar