Prisgaranti på kontaktlinser

søndag 8. mai 2011

3D-briller + kontaktlinser = Sant

Kan man bruke 3D-briller og kontaktlinser?

Var på kino i dag å så filmen "Se opp" i 3D, å fikk da 3D briller, skulle helt sikkert levere de inn igjen men var ingen steder å legge de så meg å en kompis tok de nå med oss. Det jeg lurer på er om det lønner seg å bruke 3D-briller sammen med kontaktlinser, eller om dette vil bli kræsj?

Har mye erfaring med kontaktlinser da jeg bruker det hver dag, men er rett og slett ikke sikker på om det vil lønne seg å kjøre det opp med 3D-briller med tanke på skade på øynene.

Etter det så har eg tenkt tanken på å se filmer i 3D som for eks, My Bloody Valentine, ser denne filmen blir solgt på DVD i 2D og 3D MED 3D briller.

Hvordan vil dette bli å se på en vanlig pc skjerm?
Leste litt rundt på nettet, sto at en måtte ha minimum 120hz for å kunne få noe effekt. Er det bare bullshit eller må en virkelig ha det?

Det hadde jo vært genialt om det hadde funket. En venn av meg kjøpte en 3D film så fulgte det med briller. Han så på 3D film på tv-et sitt hjemme og det begynner å bli en stund siden.

Men jeg ville vel tro at det er litt forskjell på kino og hjemmetv. Du kan jo eventuelt bare laste ned en film/serie for å skjekke, jeg vet for eksempel at en episode av chuck kom ut i 3D.

Han brukte for øvrig også kontaktlinser, kjøpt på internett for den saks skyld, så det var ikke akkurat noe problem for han. Det fungerte helt ypperlig, men nå skal det også sies at han benytter seg av vanlige pilotbriller sammen med kontaktlinser.

Søkte litt på google i 3D bilder, å fant mye bra en kunne se og noe som fungerte faktisk ganske bra å se på, kan legge med noen eksempler viss noen sku ha 3D briller.

Alt i alt kan vi oppsummere med at det ikke vil være noe stress å ha 3D-briller og kontaktlinser samlet!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar